Warning: DOMDocument::loadHTML(): Tag figure invalid in Entity, line: 18 in /home/clients/1d4d2a5938415f4856f057e71b238dd5/sites/webdev.asmobility.be/wp-content/plugins/css3_tooltips/css3_tooltips.php on line 237
‘Help’-menu van de decoder
Gelieve het ‘Help’-menu van uw decoder te raadplegen: druk op ‘Home’ op de afstandsbediening en selecteer het menu ‘Help’.
Dit ‘Help’-menu bevat secties met veelgestelde vragen/antwoorden/problemen gegroepeerd per onderwerp: ‘Tv kijken’, Tv-gids’, ‘Algemeen’, ‘Herinneringen’, ‘Opnames’, ‘Favorietenlijsten’, ‘Divers’ en ‘Naslag’.
Deze sectie beantwoordt de meeste van uw vragen.

Diagnosetest
Om de selfdiagnosetest uit te voeren, ga naar het menu ‘Instellingen’ > ‘Technisch’>Decoder info & diagnose en selecteer ‘Diagnosetest’. Druk op OK om de diagnosetest op te starten.
U hebt problemen met de beeldkwaliteit of u ontvangt bepaalde zenders niet:
- Als u aangesloten bent via HDMI, controleer op uw televisie of u de HDMI-video-uitgang (HDM1, HDMI2) gebruikt waarop uw decoder is aangesloten.
- Als u een scartkabel gebruikt voor de aansluiting, controleer of de kabel correct is geïnstalleerd en controleer op uw scherm of u de scart-video-ingang hebt geselecteerd (AV, AUX1, AUX2) waarop uw decoder is aangesloten. Verzekert u ervan dat uw antennekabel correct is geplaatst en goed in de contacten van uw decoder en in de wandcontactdoos blijft zitten. Herhaal indien nodig het proces waarbij het systeem naar beschikbare zenders zoekt.
U hebt geen geluid meer:
Controleer of het geluid van uw televisie of van uw decoder niet uit staat. Als u een externe luidspreker gebruikt, controleer dan of de geselecteerde bron overeenkomt met uw decoder
U hebt geen toegang meer tot de zenders of opties waarop u bent geabonneerd:
Vraag bij de Klantendienst na of uw abonnement is geregistreerd en of uw abonnement nog altijd is geactiveerd. De toegangsrechten tot uw opties zijn normaal enkele ogenblikken nadat uw abonnement is geactiveerd beschikbaar.
Opmerking: na een lange periode van niet-gebruik van de tv-decoder (decoder uitgeschakeld) moet u enkele minuten wachten om de tv-rechten terug te krijgen.
Uw decoder reageert niet meer op de afstandsbediening:
- als het lichtje van de decoder niet meer reageert, controleer of de batterijen van de afstandbediening nog niet leeg zijn,
- als het lichtje van de decoder reageert maar er op het scherm niets gebeurt, start dan uw decoder opnieuw op.
Er verschijnt een foutcode op de decoder:
Gelieve uw decoder opnieuw op te starten via de schakelaar aan de achterkant van de decoder, boven de stroom-kabel aansluiting.