Warning: DOMDocument::loadHTML(): Tag figure invalid in Entity, line: 30 in /home/clients/1d4d2a5938415f4856f057e71b238dd5/sites/webdev.asmobility.be/wp-content/plugins/css3_tooltips/css3_tooltips.php on line 237
PIN staat voor Personal Identification Number.
Een PIN code is uw persoonlijke toegangscode tot uw simkaart en dus tot het Mobistar netwerk en bestaat uit 4 cijfers. U moet telkens deze code ingeven bij het aanzetten van uw gsm. Omdat uw pincode een geheim nummer is, wordt ze op het scherm van uw gsm door sterretjes of andere symbooltjes weergegeven.
PUK staat voor Personal Unblocking Key.
Deze code heeft u nodig wanneer uw PIN code geblokkeerd is, nadat u driemaal de verkeerde PIN code hebt ingegeven.
Waar kan ik deze codes terugvinden?
PIN Code
U kunt de PIN code terugvinden op het kaartje waar je simkaart aan bevestigd was. Deze kaart vindt u in het welkomstpakket. (= Welcome Box).
PUK Code
Uw PUK code kunt u eveneens op datzelfde kaartje terugvinden.

Ik wil mijn PIN veranderen
Wij helpen u bij het beveiligen van uw gsm met een PIN code en om de bestaande naar een persoonlijke code te wijzigen.
Sommige toestellen staan toe om via het menu van de gsm zelf je PIN code te wijzigen.
Zoniet dan kunt u de PIN code zelf wijzigen door volgende code in te geven op uw toestel: ** 04*OUDE PIN*NIEUWE PIN*NIEUWE PIN# en klik op de beltoets.
Wilt u niet elke keer uw PIN code invoeren wanner u uw gsm inschakelt? Dan kunt u deze bescherming afzetten. U stelt uzelf dan wel bloot aan het risico van ongeoorloofd gebruik van de simkaart. U loopt dus een groter risico in het geval van diefstal of verlies, aangezien iedereen uw gsm zal kunnen gebruiken.
Ik ken mijn PIN/PUK code niet meer
Wanneer u de PIN code niet meer kent, is het best om 3 keer een foute PIN code in te geven. Dan zal het toestel de PUK code vragen, en kunt u achteraf zelf uw nieuwe PIN code kiezen.
Opgelet: na 10 verkeerde PUK codes over de hele levensduur van de kaart wordt de kaart definitief buiten werking gesteld en moet de kaart vervangen worden.
Als u de PUK code niet meer kent of vindt, kunt u deze op verschillende manieren terugvinden:
- Via de Klantenzone: op onze website. Als contractverantwoordelijke heeft u het overzicht van de PUK codes van uw werknemers in het menu vlootbeheer.
- Door onze BackOffice Orange te contacteren : supportorange@asmobility.be